Saturday, April 18, 2009

Konsep '1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Prestasi Diutamakan

Salam.

Isu kepimpinan negeri Terengganu tidak asing lagi menjadi buah mulut setiap warga di mana-mana saja. Di kedai kopi, pasar, di pejabat dan sebagainya. Namun, yang berlaku tetap berlaku. Cuma, apa yang dikesali ianya dimanipulasikan oleh mereka-meraka yang tidak bertanggungjawab untuk kepentingan peribadi dan politik masing-masing. Saya juga tidak terlepas dari menerima komen pujian malah ada juga kritikan daripada penghantar mesej dan melalui blog. Apa yang diharapkan, kepada mereka yang tidak mengetahui perkara yang sebenar agar berdiam diri supaya ianya tidak menjadi berita yang tidak betul dan boleh diistilah sebagai "fitnah".

Saya nafikan bahawa dikalangan kepimpinan UMNO Terengganu berpecah belah. Bilamana melihat kepada krisis selepas pilihanraya umum 12 yang lalu, kami YB bersatu hati untuk menyokong balik mantan Menteri Besar Terengganu dilantik semula untuk menerajui Terengganu. Namun, sedikit masalah teknikal berlaku. Disini jelas menunjukkan bahawa kepimpinan UMNO Terengganu setia kawan dan saling bekerjasama. Yang betul harus disokong yang sebaliknya harus diberi pandangan agar kesalahan dapat diperbetulkan. Inilah prinsip di dalam UMNO sama ada peringkat Tertinggi mahu pun Terengganu.Tiada istilah pecah belah. Saya tertarik dengan slogan YAB Dato Seri Mohd Najid Tun Razak "Konsep '1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Prestasi Diutamakan". Inilah visi dan misi kepimpinan UMNO & BN.

Saya berharap kepada rakyat Terengganu sama ada berada di Negeri Terengganu mahu pun yang bertugas di luar Terengganu agar tidak terpengaruh dengan dakyah, khabar angin yang tidak benar sekali berkaitan dengan isu yang hangat dibicarakan ini. Saya ini tegaskan, saya bukan bersifat maksum dan tidak terlepas daripada kesilapan dan kesalahan. Tidak ada manusia di dunia ini yang mempunyai kesempurnaan seperti mana Jujungan Nabi Muhammad SAW.

Saya juga bersetuju dengan YAB Perdana Menteri yang mahukan perubahan dari segi kepimpinan. Mengadakan KPI untuk setiap 6 bulan sekali terhadap Menteri dan Timbalan Menteri. Kita jangan menganggap, jawatan adalah tempat untuk mengumpul harta kekayaan, kenalan untuk berfoya-foya malah ianya adalah amanah yang paling diutamakan oleh setiap ahli YB sama ada BN mahu pun pembangkang.Ingatlah, setiap manusia akan dihisab oleh Allah swt sama ada ianya pemimpin kepada rakyat, pemimpin keluarga dan sebagainya. Sama-sama kita mendukung amanah yang telah diberikan. Insya-allah.

No comments:

Post a Comment