Thursday, April 23, 2009

4 Bulan Berlalu.

Salam.

Hampir 4 bulan kewujudan blog ini.Saya berterima kasih ke atas semua komen yang negatif dan positif. Sudah lumrah alam, kita tidak mungkin dapat memuaskan hati semua orang. Semuanya saya ambil sebagai panduan dan pedoman di masa akan datang.Ada yang sekadar melayari sekadar hanya membaca dan membuat kesimpulan di meja2 kopi dan pelbagai. Ada yang melayari dan membuat komen kadang-kadang cukup sukar untuk diterima saya sebagai seorang hamba Allah yang kerdil.Namun ini adalah hakikat ahli politik. Rakan baik pun boleh menjadi seteru politik apabila kita tiada kuasa. Kawan yang senang mudah dicari tetapi kawan yang sanggup bersama sama ada ketika susah dan senang amat sukar dicari.

Persidangan yang lepas, beberapa YB dari pembangkang tidak henti-henti mengungkit bekas Menteri Besar Terengganu dan memuji MB yang baru. Inilah sikap dan sifat kepimpinan pembangkang yang suka mengambil kesempatan di atas apa yang berlaku. Kejayaan Terengganu 20004 - 2008 amat sukar diterima oleh pembangkang. Sebabnya 1999 - 2004, Pembangkang pernah mentadbir Terengganu. Namun, sepanjang pemerintahannya tiada apa pembangunan yang dibuat. Apa yang dibuat hanya juara menganjurkan "ceramah politik".Memang mudah untuk kita membuat kesimpulan dan mengkritik sesuatu kejayaan yang dibuat. Kerana mengkritik lebih mudah dari melaksanakan sesuatu pekerjaan apatah lagi mencatat kejayaan. Jika amat mudah mencari kelemahan seseorang oleh kerana tiada manusia yang sempurna.

Orang tidak akan pandang kiranya kejayaan yang kita buat. Malah, kita akan dituduh,dilabel dengan pelbagai tomahan, fitnah, cercaan dengan kejayaan yang dimiliki. Seperti yang kita ketahui, Terengganu berjaya melaksanakan program pintar al-Quran, Pusat Pintar, Taman Tamadun Islam, Menganjurkan Piala Monsun Cup dan banyak lagi pembangunan yang dibuat sehinggakan Terengganu bukan sahaja tersohor di Malaysia malah di peringkat Antarabangsa. Tetapi, malangnya kejayaan yang dicapai dikritik hebat oleh pembangkang. Kalau difikirkan, sepanjang 4 tahun pembangkang mentadbir tiada satu pun program yang dibuat untuk menaikkan nama Terengganu.

Fikir-fikirkanlah...

No comments:

Post a Comment