Friday, February 27, 2009

Kecelaruan Politik - Pakatan Rakyat.

Salam.

Terima kasih kepada kalian semua kerana sudi menjenguk informasi terkini dari lama ini. Syukur kehadarat Allah swt, Saya dan rombongan kawan umrah selamat sampai ke Negeri Terengganu. Walaupun, saya melakukan umrah hati saya juga tidak lupa akan keadaan politik di tanahair yang sejak kebelankang ini semakin pincang dan celaru disebabkan oleh kedegilan Pakatan Rakyat, tuduhan jahat dan sebagainya.

Terbaru, saya diberitahu Pengerusi DAP mengeluarkan kenyataan yang kurang baik terhadap "Pemuda UMNO" dan menuduh pemuda umno yang pos peluru hidup kepada beliau. Cuba kita fikir, kalau kita pemuda umno atau kalangan umno nak berbuat sedemikian, bukan sekadar menghantar peluru hidup, tetapi menembaknya terus. UMNO bukan ganas seperti anggota Pakatan Rakyat yang menunjuk samseng sejak dari dulu lagi. Saya amat kesal dengan PR, bilamana perkara yang tidak menyebelahinya, semua benda dituduh UMNO yang melakukan. Tetapi, bilanya berpihak kepadanya maka semua itu takdir dan qada Tuhan.

Sebagai contoh, Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu. Sebelum berlangsungnya pilihanraya pelbagai tomahan, kejian,fitnah dan sebagainya terhadap UMNO, Suruhanjaya Pilihanraya, Pasukan Keselamatan (Polis). Tetapi, bilanya dia menang mereka memuji dan berterima kasih kepada badan2 tersebut. Inilah perangai pakatan rakyat. Hanya berterima kasih dan bersyukur bilamananya sesuatu perkara menyebelahi kepadanya.

Kita semua sedia maklum, Anwar Ibrahim orang yang pertama menyatakan bahawa pada 16 September 2008 akan berlaku peralihan kerajaan. Kerajaan Barisan Nasional kepada Pakatan Rakyat. Usaha dan langkah2 yang diambil untuk memujuk wakil rakyat dari BN untuk melompat parti. Sehinggakan rombongan wakil rakyat ke taiwan dalam usaha untuk mempelajari sesuatu di Taiwan telah diekori oleh rombongan Pakatan Rakyat untuk memujuk melompat parti. Tetapi, BN tidak cuak @ takut dengan usaha yang dilakukan. Kita wakil rakyat dari BN telah berjanji akan taat setia kepada parti. Tiada sebab untuk kita melompat seperti katak.

Politik di Perak masih dalam keadaan tidak stabil. Saya ingin bertanya kepada bekas Menteri Besar (PAS). Adakah dia tidak mempercayai qada & qadar?Saya rasa, dia yang mewakili PAS. PAS yang mengakui bahawa dirinya lebih islam daripada orang lain. Tetapi tidak terima apa qada dan qadar Allah swt. Amat malang sekali apa yang berlaku kepada PAS. Sehinggakan titah Tuaku Sultan Azlan diingkari. Tuaku Sultan Azlan bukan calang2. Dia berpengalaman dalam bidang perundangan dan hak baginda untuk memilih siapa sahaja yang menjadi Menteri Besar.

Kita tidak tahu, di mana PAS?Bilamana kes Terengganu dahulu berkaitan dengan isu perlantikan Menteri Besar, PAS membuat demostrasi & berarak menuduh UMNO ingkari titah YDP. Tetapi sekarang, giliran dia punya. Sanggup untuk menyaman Tuanku Sultan.

Fkir-fikirkan lah...wahai rakyat Malaysia.

1 comment:

  1. Salam Ustaz YB,
    Saya terjumpa nama Ustaz dalam satu blog, dia puji-piji ustaz bukan main:
    http://penawarrinduku.blogspot.com
    ...ada kes di UDM lah YB Ustaz tolong check dan ulas sikit kisah UDM tu dah pecah masuk:
    http://bnkterengganu.blogspot.com

    ReplyDelete