Monday, February 9, 2009

Pakatan Rakyat - Pecah Belah

Salam.

Sejak kebelakangan ini, politik di Malaysia khasnya di negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat mengalami ketidak seimbangan politik. Bermula selepas DS Anwar Ibrahim yang mempromosi bahawa 16 Sept 2009 kerajaan BN akan tumbang. Namun, pelbagai tektik yang digunakan oleh pembangkang untuk memujuk anggota Parlimen BN untuk melompat parti. Sehinggakan rombongan ahli parlimen BN ke luar negara telah diekori oleh kepimpinan pakatan rakyat untuk memujuk agar melompat parti dan berpaling tadah kepada Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi selaku nahkoda Malaysia. Tetapi, ura-ura kerajaan BN akan tumbang memakan diri sendiri sehinggakan 6 Januari 2009, negeri Perak yang dikuasi oleh pakatan rakyat tumbang kepada BN. Rakyat Perak bersyukur oleh kerajaan yang memerintah 11 bulan lalu tidak membawa kebaikan kepadanya malah tiada kebaikan yang dilakukan.

Sedarlah, pakatan rakyat adalah kerajaan yang rapuh dan gagal untuk mentadbir sesebuah kerajaan. Walaupun mereka bergabung, tetapi ianya tidak seperti Barisan Nasional.

3 comments:

  1. Tunggulah P/raya Bukit Gantang... cakap byk tak guna. Merampas kuasa cara kotor boleh dilakukan tapi utk memenangi hati rakyat tidak semudah itu... kita tgk nanti adkah episod ini menyebelahi BN atau membawa kehancuran kpd mereka... Allah itu maha adil.

    ReplyDelete
  2. Insya-Allah YB,pakatn akan hancur..sememangnya sedari dulu,tiada kesepakatan dalam PR dan kini retak menunggu belah..
    Untuk org2 yang nak komen tu,sebelum kata org guna taktik kotor,fikir dulu siapa yang mula?
    Rasanya dulu,masa Anwar Ibrahim nak pujuk MP2 BN lompat ke PR,pengkritik yang sama bukan main setuju lagi dengan Anwar ni..
    Jadi,kalau die buat,halal.. tapi kalau orang buat,kotor dan haram..
    :-)
    takde pendirian langsung

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Saya sokong kalau wakil rakyat yg insaf mahu keluar drp parti yg korup dan berhijrah kepada parti yg dia rasa boleh membela nasib rakyat... kalau nak tunggu tahun 2012 or 2013 lambat lagi.. semakin banyak kerosakan akan melanda negara & rakyat... so lompat parti cara ini saya sokong provided tidak ada tawaran rasuah utk kepentingan diri sendiri ditawarkan.. segala2nya dilakukan dengan telus ... bukan dengan mencolek adun 5 hari, diugut, dirasuah berjuta2...
    Seperti yg saya katakan... tunggulah penentuan rakyat dlm 2 p/raya kecil nanti... cakap byk tak guna. Sapa yg takut undi rakyat???
    Parti mana yg sedang berpecah belah??? Awal2 lagi MIC nak letak calon dia.. PPP dah umum calon bebasnya... lepas ni UMNO kena kerah org melayu supaya undi calon MIC setelah org India sendiri tolak MIC.... hahaha ketuanan melayu

    ReplyDelete